top of page

הצגות לילדים בחנוכה- הנאה או סיוט?

אתמול הייתי בהצגה המקסימה הרפתקאות הדוד אריה

מאחורי ישבה ילדה קטנה, כאשר מהרגע שכבו האורות ביקשה מאימה לצאת, בכתה ואמרה שהיא מפחדת.

האמא ניסתה לשכנע,להסביר שהכל בסדר,שאין מה לפחד ואילו שחקנים.

דבר לא עזר- בכל פעם שהיה שינוי על הבמה,בתאורה,בעוצמת הקול או בתנועה של השחקנים- הילדה חזרה על הבקשה- לצאת!


אני כל כך מבינה את רצונה של האם לבלות עם הילדה זמן איכות בהצגה טובה. זה מה שכולם עושים בחנוכה,לא?






אז לא, לא לכל הילדים מתאימות ההצגות הגדולות או הקטנות. יש ילדים שחווים פחד או קושי בויסות החושי, ועבורם הצגות מסוג זה מעלות את מפלס הלחץ למקום שקשה להם לתפקד בו. הם ממש רוצים שזה יצליח, הם רוצים להנות מההצגה, הם רוצים לבלות איתכם זמן, לפעמים הם גם רוצים לרצות אתכם, אבל הם פשוט לא יכולים.






לכן, אני ממליצה לכם כמה דברים לפני שאתם יוצאים להצגה הבאה-




1. שימו לב איך הילד שלכם מגיב לגירויים ושינויים ביומיום, איך הוא מתמודד עם מקומות הומי אדם. הצגה היא מקום שבו יש גירויים חזקים של אור, קול, תנועה על הבמה. אם ילדכם נרתע מגירויים מסוימים ביומיום, יתכן מאוד שגם בהצגה יהיה לו קשה.







2. עשו ניסוי לפני שתשקיעו את מיטב כספכם וזמנכם בהפקה יקרה - הצגה במתנס או בספריה, אפילו שעת סיפור, יכולות לתת לכם מושג ליכולת של הילד להתמודד עם מצב של עודף גירוי חושי .







3. הגיעו להצגה עם ילד רגוע ככל האפשר- לבוש בהתאם (לא חם/קר), שבע ועירני. חוסר איזון בדברים הנ"ל מגביר את הקושי בעיבוד החושי , אם קיים.



השתדלו לא להביא להצגה חטיפים ודברי מאכל- זה מסיח את דעתו של הילד (ומפריע לכל הסביבה.... במיוחד אם יש עוד ילדים רגישים או אפילו מבוגרים כאלה....)







4. אפשרו לילד לשבת עליכם במהלך ההופעה - המגע והקרבה אליכם מרגיעים ויכולים לסייע. גם אם יש אזור מיוחד לישיבת ילדים ,או הצגה אינטרקטיבית שמשתפת את המשתתפים וילדכם מעדיף לשבת קרוב אליכם. הבינו והתחשבו.







5 . טיפ אחרון ואולי הכי חשוב- הילד שלכם נהדר בזכות מי שהוא. אל תתאכזבו לרגע, או תחוו תסכול. אל תסתכלו ימינה ושמאלה על ילדים אחרים,כי לכל אחד יש אתגרים. ככל שתהיו סבלנים ורגועים ותיתנו לילדכם ביטחון ועזרה להתמודד עם רגישות חושית או חרדה, יהיה לו קל יותר להתמודד עם שינויים וארועים כמו הצגות.






חנוכה שמח❤



פוסטים מהזמן האחרון
  • Facebook Basic Square
bottom of page